قارن

شعر و ادبیات فارسی و تبری(مازندران)

قارن

شعر و ادبیات فارسی و تبری(مازندران)

آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰

غزل: طواف


طواف

یک شو بِرا تنگِ دلِ ور طواف هاکان/
خاسّی نِئی باور مِرِ، اعتراف هاکان

سرما بَخوردمه اَشون, ناو دِراغ گانی/
شه گرم ِ دست ِ می دل کندا, لحاف هاکان

یا می تنِ توو ر بَهیر اتتا نازِ جِم/
یا که رَسن بیار و می گردن طناف هاکان

بوسّه تِروک بَهیمه ،غم جه بهیمه ساک/
یکشو ننا ر ناورُ بِرا اَی خلاف هاکان

می پشت سر ,تی پلی ,اَی صفه درِه/
گهت برارِ, سَرتپ وِن سر اضاف هاکان

انگورِ تیم , بهیه پِتکا, کِلا کِلا/
 بَیّه شراب, می لوچه ر ,وِن جِم معاف هاکان

گوش بر غولی دنی ,ته رِ هی زَمبه من صدا/
این اولین خوش هسته, برا دست لاف هاکان

اُوسّی هاکاردی اَی اَلسکین ،تا بِلخ بِن/
لیمو تی تی اِسبه دلِ سَر سِجاف هاکان

وَسّه دیگه, اَنده دواره کلک نَشو/
امشو بِرا ,حساب قدیمار صاف هاکان

#روح_اله_نظرنژاد_کدخدا

@nazarnezhad_kadkhoda2

#برگردان
یک شب بیا به دور دل تنگم طواف کن/میخواهی نیایی بگو به من اعتراف کن
سرما خوردم نگو که دروغ میگویم/ دست گرمت را لحاف روی دلم کن

یا تبِ تنم را بگیر با یک ناز دستت /یا طناب بیاور و دور گردنم طناب دار کن
بی تاب و توان شدم از غم خشک و لاغر شدم/یک شب به مادرت نگو بیا و خلاف دستور مادرت انجام بده

پشت سرم پیش تو پر از بدگویی است/روی اینها اضافه کن سرکوفت برادرت را

دانه دانه انگور, خمره خمره, خیله پخته شده /شراب شده , مرا از خوردنش معاف کن

خودت را به نشنیدن می زنی, من ترا مرتب صدا میکنم/این اولین بوسه است بیا دشت اول را بکن

آستین را بالا زدی, تا انتهای انتها /شکوفه لیمو به روی سینه سپیدت قرار بده

بس است دیگر , دوباره جِر نزن /امشب بیا حساب های مانده گذشته را پرداخت کن

#برگردان_کدخدا

@nazarnezhad_kadkhoda2

  • ۹۶/۰۴/۲۰
  • روح اله نظرنژاد

شعرمازندرانی

طواف

کدخدا

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی